Tuesday, June 1, 2010

LESEN DAH NAIK HARGE....


Lesen Memandu pulak yang dinaikkan oleh Kerajaan BN...nasib nasib...
Fomca Kesal Bayaran Lesen Memandu Dinaikkan

KUALA LUMPUR 31 Mei - Sebarang kenaikan kadar bayaran bagi belajar memandu adalah tidak wajar walaupun berlaku penambahan kurikulum baru dalam sistem latihan memandu, kata Gabungan Persatuan-persatuan Pengguna Malaysia (Fomca).

Penasihatnya Datuk Mohd Hamdan Adnan berkata jika kenaikan kadar bayaran dibenarkan, ia akan membebankan pengguna dan menggalakkan pihak sekolah memandu menaikkan harga sesuka hati mereka.

"Pengenalan kurikulum baru dalam sistem latihan memang perlu untuk memantapkan latihan dan pembelajaran di sekolah memandu, tapi tidak perlu sampai menaikkan harganya," katanya kepada Bernama hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Pengarah JPJ Datuk Solah Mat Hassan yang menjangka kadar bayaran bagi belajar memandu akan meningkat berikutan pengenalan kurikulum baru sistem latihan memandu yang mungkin akan dilaksanakan akhir tahun ini.

Mohd Hamdan berkata kadar bayaran tersebut seharusnya ditentukan oleh pasaran dan persaingan antara pihak sekolah memandu.

"Setakat ini belum ada sebarang kawalan harga oleh sekolah memandu, dan ianya ditentukan oleh pasaran, jadi biarkan pasaran yang menentukan.

"Kalau mahu naik harga sekalipun perlu diteliti sebaik mungkin oleh semua pihak yang berkaitan, bukan tiba-tiba naik harga," katanya.

Bernama

PESANAN NIE DITUJUKAN KEPADE    sesiape yang lum wat lesen yer,,,kepade sesiape yang merancang tuk wat lesen,,silalah wat sebelum akhir tahun nie yer,,,coz harge nak wat lesen akan naek tahun depan,,,
so marilah kite Beramai2 memenuhkan pusat latihan memandu yer,,,jom serang mereka!!!!..Termasuk lah diriku sendiri,,,

sudi2 lar comment n jgn lupe tekan button babble n bloglist,,have fun,,

No comments: